STEAM-owa lekcja
- 28.04.2022 13:10
- Czy na lekcji języka polskiego uczniowie mogą wykorzystywać podstawy technologii, matematyki czy inżynierii? Mogą, a nawet powinni, gdyż dynamicznie rozwijający się świat wymaga nieustannego doskonalenia kompetencji przyszłości. STEAM to metoda pracy projektowej, zapewniająca holistyczny rozwój uczniów, konsolidująca pięć kluczowych bloków tematycznych: naukę- Science, technologię - Technology, inżynierię - Engineering, sztukę - Art i matematykę - Mathematics.
Choć za oknem wiosna, uczniowie klasy 7b przenieśli się na chwilę do zimowej scenerii, bowiem scenariusz STEAM-owej lekcji napisany w ramach realizowanego w szkole projektu, dotyczył „Opowieści wigilijnej”, zadania wiązały się więc ze świętami Bożego Narodzenia. Dzięki przychylności Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Bulkowie – Pani Natalii Maćkiewicz – mogliśmy w pełni zrealizować wszystkie wyznaczone cele. Tworząc trasy związane tematycznie z lekturą w kształcie bombki czy Mikołaja, poznaliśmy możliwości Ozobota oraz robota GeniBot. Wykonaliśmy ledowe choinki oraz ozdoby świąteczne z wykorzystaniem drukarek 3D. Ponadto mogliśmy się zrelaksować na tzw. „Magicznym Dywanie”, rozgarniając śnieżynki, czy próbując schwytać pingwinka. Mieliśmy również możliwość spotkania Małego Księcia, ale tym razem w trójwymiarowej, dynamicznej przestrzeni. Uczestniczyliśmy także w zawodach w przeciąganiu liny, ale bez sznura - na interaktywnej podłodze. Uczestnicy zajęć byli zachwyceni możliwościami, które daje cyfryzacja, robotyzacja. Nauka w modelu STEAM to rozwijanie indywidualnych talentów każdego z uczniów oraz jednoczesny rozwój zarówno kompetencji społecznych, jak i kompetencji cyfrowych. Podejście STEAM jest obecnie najbardziej rozwiniętym podejściem do uczenia kompetencji XXI wieku i wymaga narzędzi takich jak: tablety, komputery, roboty, drukarki 3D, tablice interaktywne etc.
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły