• Wycieczka z okazji Dnia Chłopaka - klasy 5a, 6a i 6b (Poznaj Polskę - Warszawa)

• 17.10.2023 21:21
        • 12 października 2023 r. klasy V a, VI a i VI b wraz z nauczycielami wybrały się na całodniową wycieczkę do Warszawy. Wyjazd zorganizowany został w ramach programu „Poznaj Polskę”. Był to także okazja do świętowania Dnia Chłopaka.

• Zanim dojechaliśmy do stolicy Polski, po drodze zatrzymaliśmy się w Czerwińsku nad Wisłą, aby obejrzeć Bazylikę Zwiastowania Najświętszej Marii Panny. Romański kościół zrobił na nas duże wrażenie.

Następnie pojechaliśmy do Muzeum Świata Iluzji, gdzie bawiliśmy się w najlepsze przez 2 godziny. Poznaliśmy niezwykły i interaktywny świat iluzji. Mogliśmy wszystkiego dotykać i robić zdjęcia, a także sprawdzić, jak postrzegamy to, co znajduje się wokół nas. To nowoczesne muzeum było dla wszystkich niezwykle atrakcyjne i dostarczyło wiele emocji i ciekawych fotek na pamiątkę.

Później poszliśmy na nieco dłuższy spacer po Łazienkach Królewskich. Pogoda była nieco w kratkę, ale zobaczyliśmy znany pomnik Fryderyka Chopina, a także Starą Pomarańczarnię, Biały Dom, Pałac Belwederski, Pałac na Wyspie oraz Amfiteatr. Zaprzyjaźniliśmy się także z wiewiórkami.

Dzięki spacerowi troszkę zgłodnieliśmy, więc wspólnie przejechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, gdzie czekał na nas dwudaniowy obiad w restauracji na terenie CNK. A chwilkę później zwiedzaliśmy całą wystawę. Tematyczne galerie zrobiły na nas niesamowite wrażenie. Każdy zadał pytanie Mikołajowi Kopernikowi, który jest dosyć nową atrakcją muzeum. Sztuczna inteligencja świetnie radziła sobie z odpowiedziami na nasze pytania.

Na zakończenie poszliśmy do planetarium, gdzie spędziliśmy około godziny. Seans podzielony był na dwie części. Pierwsza z nich dotyczyła gwiazd, planet i kosmosu, a druga skupiała się na ekosystemie oraz sondach i satelitach, które można wykorzystać do dbania o naszą planetę.

Oczywiście w drodze powrotnej pojechaliśmy do McDonalda. Był to bardzo udany wyjazd.